Je webshop bestellingen zo efficiënt mogelijk versturen

 In Webshops, WooCommerce

Webshop bestellingen versturen kost best veel tijd: producten verzamelen, producten verpakken, aanmelden bij de vervoerder, labels uitprinten, naar het verzendpunt brengen. Als webshop eigenaar wil je je bestellingen zo efficiënt mogelijk kunnen versturen. Daarom adviseren wij graag SendCloud, wat jou als webshop eigenaar heel veel voordelen biedt.

Webshop bestellingen verzenden met Sendcloud

Sendcloud is in 2012 gestart vanuit de logistieke uitdagingen die ze zelf ondervonden met hun eigen webshop. Bas, Sabi en Rob hadden destijds een eigen smartphonehoesjes magento webshop. Einde van de dag moesten ze alle orders en bestellingen handmatig verwerken bij PostNL. Dat betekende dat ze alle gegevens handmatig moeten invoeren bij PostNL.
De orders bleven groeien, en dit proces werd steeds minder schaalbaar. Vanaf dat moment is Sendcloud ontstaan. Een stukje shippingsoftware wat tijd bespaard, schaalbaarheid creëert en voldoet aan de verwachtingen van de online consument anno 2021.

Hieronder een korte uiteenzetting van alle voordelen en waarom ondernemers gebruik maken van Sendcloud.

Voordeel 1: Win tijd en optimaliseer je verzendproces

Deze manuele handeling is met Sendcloud verleden tijd. Binnen Sendcloud koppel je plug & play je Wix shop met ons platform. Hierdoor vertaald Sendcloud automatisch het juiste label wat nodig is om de order “logistiek te verwerken”. Ipv dat je ongeveer 10 min met een orderverwerking bezig bent, doe je er met Sendcloud minder dan 2 minuten. Wil je meerdere labels genereren op het einde van de dag, kun je gemakkelijk alle labels genereren door ze allemaal te selecteren en vervolgens in bulk te printen.

Voordeel 2: Gebruik meerdere en de juiste vervoerders

Sendcloud heeft zich in de afgelopen jaren flink ontwikkeld en veel vervoerders, marketplaces, ERP systemen en CMS systemen toegevoegd die allemaal plug & play beschikbaar zijn.
Selecteer dus eenvoudig je favoriete en meest geschikte vervoerders en maak gebruik van onze tarieven of upload eenvoudig je eigen contract van een vervoerder.
Je kunt je voorstellen dat sommige orders met een bepaald gewicht, bestemming, shop status, orderwaarde of afmeting een ander label nodig heeft. Bijvoorbeeld: PostNL brievenbus pakket voor de kleine artikelen, of een DHL of DPD label als je naar Duitsland wilt vervoeren. Geef aan middels shipping rules wat jouw voorkeur is per situatie en automatiseer dit proces!
Hierdoor haal je foutmarge weg en doet Sendcloud het denkwerk voor je! Ander voordeel kan zijn dat op de tarieven van Sendcloud kunt meeliften. Ook faciliteren we een pick-up voor de klant met een vervoerder, uiteraard bieden we dit gratis aan in de onboarding.

SendCloud koppelen aan WooCommerce

Voordeel 3: Personaliseer je track & trace omgeving en breng je shop ervaring naar een hoger niveau

De meeste webshops zijn uitgeleverd aan de track & trace omgeving van de vervoerder. Dit is juist het moment waarin een online consument het meest verbonden is met zijn bestelling.
Een super moment om dus te werken aan brand loyalty of om een upsell/cross sell te creëren. Met de branded track & trace mails kun je iedere stap van het verzendproces eenvoudig personaliseren in je eigen huisstijl, tekst en talen van het land waar het artikel naar wordt verzonden. Mocht je je shopervaring naar een nog hoger niveau tillen, activeer en personaliseer dan ook de branded track & trace pagina. Dit is een aparte landingspagina nadat de klant klikt op “volg je bestelling”. Op deze pagina kun je ook je Instragram account tentoonstellen icm met een banner op een de nieuwe collectie of de sale te promoten.

Integratie SendCloud in WooCommerce

Voordeel 4: Verhoog je conversie door een frictieloos retourportaal

67% van de online consumenten checkt bij het bezoeken van een webshop de wijze waarop ze o.a. kunnen retourneren. Binnen je Sendcloud account kun je eenvoudig het retourportaal activeren. Binnen dit portaal kun je zelf bepalen wat de redenen van retour zijn, de kosten, de vervoerders, het aantal dagen en kun je dit weer in eigen huisstijl inrichten. De online consument kan digitaal hun retouren aanmelden door 4 eenvoudige stappen te doorlopen. Vervolgens genereert die zelf een retour label. Je retouren vindt je ook weer terug in een apart overzicht “retouren” in de homepage van je Sendcloud account. Zo weet je precies wat wanneer retour komt!

Door het toevoegen van een frictieloos verhoog je de conversie en voldoe je aan de online consumenten verwachtingen!

Overtuigd? Meld je aan bij SendCloud!

De beste SendCloud features

– Notify

Geef per merk aan hoe en wanneer de eindconsument geïnformeerd worden over de zendingen. Daarnaast kan je een marketing en Instagram widget toevoegen aan de track & trace pagina die voor zorgen dat de merchant een betere customer journey neerzet met mogelijkheden tot up/cross sells en werkt aan brand loyalty.

– Het retour portaal

Richt het retourproces eenvoudig in via het retourportaal. De eindconsument kan zo eenvoudig een retourzending aanmaken en wordt geheel geïnformeerd gedurende het proces.

– Shipping rules

Geef aan middels shipping rules wat jouw voorkeur is per situatie. Zo kan bijvoorbeeld een zending naar Duitsland standaard verstuurd worden met een vervoerder en kan Sendcloud brievenbus pakketten onderscheiden van de normale pakketten.

– Meerdere vervoerders

Maak gebruik van PostNL, DHL, DPD, UPS, DHL Express, RedJePakketje, Budbee en Trunkrs volgens onze contracten of sluit een eigen contract af met de vervoerder gebruik deze in combinatie met Sendcloud. Je kan ervoor kiezen om de klant de keuze te geven of zelf te kiezen welke vervoerder en methode het beste bij jouw zendingen past.

– Locatiekiezer

Geef de merchant de mogelijkheid om de pakketten op te laten halen bij een afhaalpunt. Aangezien dit een veel gekozen keuze is door consumenten zorg je ervoor dat de conversie verhoogd gaat worden.

Zie hier een kleine interactieve demo van de functionaliteiten.

SendCloud koppelen aan WooCommerce

Wij zijn fan van SendCloud, daarom adviseren we het graag aan onze klanten. De integratie van SendCloud met je WooCommerce webshop werkt naadloos en SendCloud biedt meerdere pakketten aan, dus er is altijd een pakket dat aansluit bij jouw wensen. Wist je dat er zelfs een gratis pakket is om mee te starten?

Wil je zeker weten dat SendCloud ook aansluit bij jouw onderneming? Dan breng ik je graag in contact met onze contactpersoon bij SendCloud, zodat je jouw specifieke wensen kan bespreken.

 

 

Laatste berichten

Laat een bericht achter

Marketing na lancering websiteEen blog toevoegen aan je wordpress website